Bóle stawów – przyczyny i leczenie

14 września 2020, Author: Autor bloga

Nieprzyjemna dolegliwość obejmuje zarówno osoby starsze, jak i młodsze. Dotkliwy ból przychodzi najczęściej niespodziewanie. Związany jest z ostrzejszym stanem zapalnym lub nagłym urazem mechanicznym. Zazwyczaj trwa maksymalnie kilka dni. Jednak co zrobić, jeśli schorzenie utrzymuje się zdecydowanie dłużej?

Jak powstaje ból stawów?

Właściwie mówimy tak naprawdę o przestrzeni dookoła stawu. Jednak źródło nieprawidłowości dostrzeżemy w samym centrum połączenia pomiędzy składnikami szkieletu bądź strukturach, znajdujących się obok. Więzadła czy ścięgna to jedne z nich. Tak jak wspomnieliśmy, ból może minąć wręcz ekspresowo. Reguła nie jest klarowna, ponieważ przypadłość niejednokrotnie wskazuje na chorobę. Reumatoidalne zapalenie stawów powoduje sztywność i liczne obrzęki. Natomiast toczeń rumieniowaty układowy zaatakuje tkankę łączną poprzez autoimmunizację. Często dostrzegamy stan podgorączkowy oraz obrzmienia. Zapalny ból stawów generuje silne zaczerwienienie, a także widoczną opuchliznę. Z kolei niezapalny różni się jednym kluczowym objawem. Nie ma tu mowy o jakiejkolwiek opuchliźnie. Niestety stale osoby otyłe narzekają na przykre objawy.

Główne przyczyny dokuczliwego problemu

W tym wypadku istnieje gama różnorodnych możliwości. Czasami wystarczy niewygodna pozycja, w której siedzimy bądź stoimy. Powstają przeciążenia, czego efekty zauważymy ekspresowo. Ramiona, kark, plecy czy nadgarstki stanowią obszar narażony na schorzenia. Choroby reumatyczne oraz zwyrodnieniowe zaburzają naturalny układ ruchu. Ciągłe zwichnięcia, skręcenia, infekcje bakteryjne. Przyczyn jest wiele. Nowotwór kości, choroby zapalne jelit a nawet wzmożona aktywność. Bywa, że biegacze nieustannie cierpią z powodu bólu stawu kolanowego. Niezależnie od wariantu, jesteśmy przemęczeni, ospali a nasza mobilność zostaje znacznie ograniczona.

Zalecane leczenie oraz przydatne wskazówki

Nie powinniśmy ignorować długotrwałych dolegliwości. Należy udać się do lekarza, który wystawi trafną diagnozę, dopasowując odpowiednie leczenie. Zazwyczaj są to konkretne leki. Poza tym stosujemy okłady, żele rozgrzewające. W aptece dostaniemy kilka rodzajów tabletek bez recepty, uśmierzających niemiły kłopot. Dodatkowo zalecamy rehabilitację. Rozciągające ćwiczenia, gimnastyka pomogą przywrócić dawną świetność stawów. Indywidualnie dobrana terapia skutkuje doskonałymi efektami. Sugerujemy także pływanie oraz jazdą na rowerze.
Wesprzemy Cię podczas każdego etapu rekonwalescencji. Jeśli dojmujący ból stawów nie daje Ci spokoju, uporamy się z nim. Zachęcamy więc do skorzystania z naszych usług!