Czy akupunktura boli? – Obalamy mity

8 stycznia 2021, Author: Autor bloga

Strach przed igłą i ukłuciami pojawia się u bardzo wielu osób. Czy jednak jest to uzasadnione w przypadku akupunktury, która przecież ma poprawić samopoczucie oraz stan zdrowia? Warto dowiedzieć się o tej metodzie czegoś więcej, aby móc podjąć decyzję o jej ewentualnym zastosowaniu u siebie.

Czy akupunktura w ogóle boli?

Domniemany ból podczas akupunktury może być jedną z przyczyn, dla której ludzie decydują się jej nie spróbować. Czy jest to jednak w pełni uzasadnione? Wszystko zależy od osobistego progu bólu. Oczywiście niektóre osoby czuć będą ból, który w ich mniemaniu będzie nie do zniesienia, inne natomiast poczują tylko lekki dyskomfort, który z czasem stanie się wręcz przyjemny. Najczęściej w samym miejscu wkłucia pojawia się delikatne uczucie rozpierania lub chwilowego ucisku. Dla niektórych osób może być to niczym delikatne porażenie prądem. Nie ma się jednak czego obawiać. Taka reakcja oraz odczucia, są jak najbardziej normalne.

O czym świadczy lekki ból podczas akupunktury?

Tak, jak było wspomniane, u niektórych osób może pojawić się delikatny ból przypominający porażenie prądem. Jest to jednak reakcja w pełni prawidłowa, która wskazuje na to, że trafiono w kępki receptorów w punkcie, który jest biologicznie aktywny. Brzmi to skomplikowanie, ale wcale takie nie jest! Dodatkowo ból podczas akupunktury może być uzależniony również od wielu czynników zewnętrznych, takich jak panująca temperatura, zmiany atmosferyczne, czy ukrwienie konkretnych osób. U niektórych osób pojawia się także ból związany z brakiem doświadczenia osoby, która wykonuje akupunkturę. Wrażliwsze osoby mogą poczuć się słabo, ale to odczucie szybko mija i zdarza się wyjątkowo rzadko, a więc nie powinno być powodem, dla którego rezygnuje się z zabiegu.

Jak często należy wykonywać akupunkturę i, czy warto kontynuować ją pomimo bólu?

Zdarza się i tak, że osoba, której wykonywana jest akupunktura, podczas odczuwania bólu, zniechęca się i już więcej nie przychodzi na akupunkturę. Czy jednak warto zaprzestać tej metody tylko ze względu na ból? Na początku warto po prostu wykonać sobie przerwę. Niemniej jednak akupunktura zawsze składa się z serii, które ustalane są indywidualnie. Właśnie z tego powodu warto przemóc się i dokończyć je mimo to. Jej efekty na pewno będą widoczne już w krótkim czasie, ale tylko i wyłącznie, wtedy gdy faktycznie zostaną przeprowadzone prawidłowo oraz przez określony czas. Wszystkie reakcje bólowe warto jednak od razu omawiać z osobą, która wykonuje zabieg akupunktury.