Blog

Zdrowie

Suplementacja naturalna w podnoszeniu odporności

5 listopada 2020, Author: Autor bloga

Telewizyjne reklamy polecają wiele witamin i suplementów wspomagających odporność. Nie musisz jednak posiłkować się tabletkami, aby być zdrowym. Zazwyczaj równie dobrze działają naturalne produkty, które wspomogą Twój system odpornościowy.

Podnieś odporność naturalnie

Wspomaganie odporności powinieneś zacząć od naturalnych produktów. Korzenne przyprawy, szczególnie te świeże,  pomogą Ci uniknąć przeziębienia i innych, poważniejszych infekcji. Kurkuma, uznawana za jedną z najzdrowszych przypraw świata, zawiera dużo witamin i minerałów. Pomaga zwalczać stany zapalne. Szczególnie dobrze działa na infekcje zatok.

Herbata z imbirem? To świetny wybór jesienią. Możesz dodać do niej miód, który ma działanie antybakteryjne, oraz cytrynę. Imbir ma właściwości rozgrzewające. Pomoże zarówno zapobiegać chorobom, jak i je leczyć. Przyspiesza on reakcje obronne i wzmacnia odporność. Pamiętaj, żeby miodu i cytryny nie dodawać do bardzo gorących napojów. Wysoka temperatura sprawi, że stracą swoje prozdrowotne właściwości.

Zadbaj o suplementację

Na zdrowie układu krwionośnego, a także serca pozytywnie wpływa magnez. Uaktywnia reakcje obronne organizmu na stany zapalne i infekcje. Tabletki możesz zastępować gorzką czekoladą w rozsądnych ilościach. Świetnie podziała również naturalne kakao, bo to kakaowiec zawiera bardzo dużo tego minerału. Innymi naturalnymi źródłami magnezu są orzechy włoskie, avocado, banany, soczewica i otręby. Warto włączyć je do regularnej diety.

Niezwykle ważne jest też spożywanie tak zwanych dobrych tłuszczy. Znajdziesz je w morskich rybach, ale też w produktach roślinnych. Kwasy omega 3 dobrze wpływają nie tylko na odporność, ale też na układ krążenia czy pracę mózgu. Pomagają też przyswajać witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Jeśli szukasz jedzenia z kwasami omega 3, ryby są oczywistym wyborem. Ale te dobroczynne tłuszcze znajdziesz też w orzechach, oleju lnianym oraz w avocado.

D3 – witamina słońca

Najtrudniej naturalnie suplementować witaminę D. Zwykle nasz organizm wytwarza ją naturalnie, kiedy przebywamy na słońcu. Jednak w okresie jesienno-zimowym dni są krótkie, a pogoda ogranicza nam możliwości przebywania na świeżym powietrzu. Dlatego w naszym klimacie warto sięgać po ten suplement. Jeżeli jednak wolisz tabletki zastąpić jedzeniem, sięgaj po odzwierzęce źródła tej witaminy, takie jak ryby, masło, żółty ser czy tran.

Wspomaganie odporności poprzez naturalną suplementację w diecie nie tylko pozwala uniknąć zachorowań. Bogate w dobre składniki produkty urozmaicą Twój sposób jedzenia, wyrobią w tobie nawyk sięgania po dobrej jakości produkty i pozwolą poprawić ogólny stan zdrowia.