Akupunktura

Akupunktura Legnica

Zapraszam na zabiegi akupunktury do Gabinetu FizjoMan akupunkturalegnica.pl.

Telefon do rejestracji na zabiegi akupunktury +48531404240

Akupunktura 針刺 (z łac.acus – igła, punctura – kłucie) jest uznawana w wielu krajach jako samodzielna metoda leczenia np. bólu oraz uzupełnienie medycyny konwencjonalnej. Medycyna wschodnia traktuje człowieka jako całość, w której poszczególne procesy fizjologiczne i narządy są ze sobą powiązane. Takie podejście i znajomość wzajemnych zależności pozwala na osiąganie dobrych rezultatów terapeutycznych.
Zaletą terapii w naszym gabinecie jest indywidualne i holistyczne podejście do pacjenta. Sam zabieg jest bezpieczny i zarazem skuteczny. Terapeuta nie zajmuje się leczeniem objawów ale w swojej diagnostyce i terapii stara się dotrzeć do przyczyny choroby. Liczba zabiegów zależy od stanu i sytuacji danej osoby: wieku, przebytych chorób i ogólnego stanu chorego. Przeważnie szacuje się że sesja powinna wynosić 10 zabiegów, jednak indywidualne podejście do pacjenta bardzo różnicuje tę liczbę. Duży wpływ na tę liczbę ma również stadium choroby, czas jej trwania, ogólny stan pacjenta i wiele innych czynników. Przez całe życie pracujemy na stan naszego zdrowia, ale też i sami przyczyniamy się do rozwoju męczących nas chorób. Ponieważ organizm posiada naturalną moc samoleczenia, rolą terapeuty jest tylko pomoc w jej odblokowaniu, a przez to uruchomienie procesów naprawczych w organizmie człowieka i umożliwienie powrotu do zdrowia.
Zatem im wcześniej zdecydujemy się na zabiegi akupunktury, tym większa szansa na szybki i pełny powrót do zdrowia.

Korzyści wynikające ze stosowania akupunktury są szerokie. Wielu pacjentów mówi o uczuciu spokoju, odprężenia, czy tez o wyższym poziomie energii. Akupunktura może pomóc w leczeniu zaburzeń układu krążenie, wzmocnieniu układu immunologicznego, pomaga w walce z wieloma uciążliwymi dolegliwościami, takimi jak migreny, zawroty głowy, zespoły bólowe różnego rodzaju, stany przewlekłego zmęczenia.

Akupunktura posiada bardzo szeroki zakres wskazań. Oczywiście efekt leczniczy może wystąpić w większym lub mniejszym stopniu. W każdym razie może mieć wpływ na zmniejszenie dawek przyjmowanych leków, oczywiście dopiero po konsultacji z lekarzem prowadzącym pacjenta. Jest doskonałym wsparciem przy leczeniu farmakologicznym, fizjoterapeutycznym.

Przy pomocy akupunktury można leczyć nie tylko poszczególne jednostki chorobowe, lecz również szereg objawów towarzyszących tym jednostkom jak: nudności i wymioty, zawroty głowy, czkawka, bezsenność i inne.

Nasze działanie jest zawsze ukierunkowane na przyniesienie ulgi choremu ponieważ często kojarzymy zabiegi akupunktury z terapią manualną i osteopatią.

Akupunktura i medycyna wschodnia mają niezwykle szeroki zakres wskazań. Zdają egzamin w leczeniu chorób przewlekłych jak i chwilowych kłopotów ze zdrowiem.
Niektóre wskazania do stosowania akupunktury:

Drogi oddechowe:
• zapalenie zatok bocznych nosa
• zapalenie nosa
• choroba przeziębienie

Choroby jamy ustnej:
• zapalenie dziąseł
• parodontoza
• ostre i przewlekłe zapalenie gardła

Choroby układu krążenia:
• choroba wieńcowa
• choroba nadciśnieniowa