Dyskopatia – profilaktyka i rehabilitacja

12 października 2020, Author: Autor bloga

Uporczywa, przewlekła choroba dotyka zazwyczaj osoby między 30 a 50 rokiem życia. Silnie promieniujący ból pleców skutecznie utrudnia dotychczasowe funkcjonowanie. Schorzenie powinniśmy leczyć pod czujnym okiem lekarza. Jednak warto także zapobiegać, dbając o wzorowy stan naszego organizmu.

Czym jest tak właściwie dyskopatia?

To cały zbiór dolegliwości związanych z krążkiem międzykręgowym, potocznie używamy jednak terminu „dysk”. Jego budowa składa się przede wszystkim z jądra miażdżystego. Elastyczna struktura ulega konkretnym uszkodzeniom, skutkującym podrażnieniem bądź poważnym uszkodzeniem korzenia nerwowego. Najpierw powstają uciążliwe mikroszczeliny, potem przechodzą pewną transformację, tworząc dotkliwe pęknięcia. Najgorszy scenariusz stanowi całkowite przerwanie pierścienia a co za tym idzie – przemieszczenia niezabezpieczonego jądra. Pacjenci odczuwają dotkliwy ból pleców, promieniujący aż do nóg. Zazwyczaj cierpi nasz odcinek szyjny bądź lędźwiowy. Ciało bezwiednie wchodzi w stan nienaturalnego pochylenia ku przodowi, co może generować ogromne problemy zdrowotne.

Kluczowa rehabilitacja drogą do postępów

Nasz gabinet odgrywa tu niezwykle istotną rolę. Odpowiednio dostoswane ćwiczenia znacznie wzmocnią kręgosłup. Fachowy fizjoterapeuta musi rozpatrzyć każdy przypadek indywidualnie i dopiero wtedy opracować plan rehabilitacji. Obowiązkowym elementem staje się wizyta lekarska. Historia choroby dostarczy wielu użytecznych informacji – dotyczą między innymi rodzaju bólu czy możliwości zaistnienia jakiejkolwiek patologii. Dzięki rozważeniu widocznych objawów, możemy swobodnie przejść do ustalenia zakresu wykonywanej aktywności fizycznej – ilości, serii oraz powtórzeń. Zazwyczaj proponujemy terapię COX Flexion Distraction Decompression. Krążek międzykręgowy nie jest wtedy narażony na dalsze obciążenia. Następuje zmniejszenie ciśnienia we wnętrzu dysku, lepsze krążenie w okolicach struktur segmentu kręgosłupa, jak również poprawa przewodnictwa nerwowego.

Zadbaj o profilaktykę

Jesteśmy w stanie ustrzec się przed zagrożeniem. Oczywiście wykluczamy czynniki genetyczne oraz te związane z wiekiem, gdy nie mamy mocy sprawczej. Jednak należy wprowadzić sport oraz zdrowy tryb życia do swojej codzienności. Dieta wzbogacona o różnorodne składniki odżywcze, witaminy pomoże nawodnić tkanki, a także uniknąć nadwagi. Weźmy pod uwagę sylwetkę, nadmiar tłuszczu nigdy nie wróży niczego pozytywnego. Do tego zalecana suplementacja i ćwiczenia, wzmacniające mięśnie.

Oferujemy więc nieocenioną terapię w towarzystwie doświadczonego specjalisty. Działamy razem, sprawdź sam!