Blog

Aktualności

Jak uniknąć bolącej szyi – zadbaj o ergonomię w pracy!

11 marca 2021, Author: Autor bloga

Boląca szyja często jest efektem niewygodnej pozycji lub przepracowania. To właśnie dlatego szczególnie warto zadbać o to, aby w miejscu pracy zapewnić sobie komfort. Dzięki temu uniknąć można wielu problemów, zwłaszcza tych, które wynikają ze złego ustawienia siedzenia lub komputera.

Spis treści:

  1. Dlaczego szyja boli po długim okresie pracy?
  2. Po pierwsze, zadbaj o swoje stanowisko pracy
  3. Po drugie, zwracaj uwagę na swoją postawę
  4. Po trzecie, odpoczynek

Dlaczego szyja boli po długim okresie pracy?

Przede wszystkim na start warto zastanowić się, dlaczego szyja w ogóle zaczyna boleć. Dzieje się tak głównie ze względu na nieodpowiednią pozycję, jaką przyjmuje się do pracy. Chodzi, chociażby o źle ustawiony komputer lub niedopasowane krzesło. Choć z pozoru wydają się to błahostki, po dłuższym czasie takiej pracy, często zauważyć można negatywne skutki. Szyja może zacząć boleć także z powodu wyciągania jej do przodu. To także problem złego ustawienia monitora. Jeśli jest on za nisko, pojawia się problem z pochylaniem głowy do przodu. Jeśli jest za wysoko, unoszenia ramion i napinania mięśni szyi, co także skutkować może bólem lub urazem.

Po pierwsze, zadbaj o swoje stanowisko pracy

Aby praca była efektowna i bezpieczna dla zdrowia, z całą pewnością warto odpowiednio zadbać o swoje stanowisko pracy. Bardzo ważne jest zwłaszcza to, aby, zarówno biurko, jak i krzesło miały odpowiednią wysokość i uzupełniały się. W miarę możliwości, bardzo dobrze jest indywidualnie dobrać sobie krzesło, tak aby zapewniało wsparcie plecom i łokciom. Im lepsze będą one miały ustawienie, tym mniej spinać się będą mięśnie szyi i uniknie się reakcji bólowej.

Boli cię szyja? Sprawdź jak tego uniknąć!

Po drugie, zwracaj uwagę na swoją postawę

Choć odpowiednio dobrane krzesło i biurko są bardzo ważne, nie rozwiążą one całkowicie problemu, jeśli nie będzie się zwracać uwagi na zachowanie prawidłowej postawy. Pracując, stopy zawsze powinny znajdować się płasko na ziemi, a plecy być wyprostowane. Ważne jest również odpowiednie wstawanie i umiejętność rozluźniania mięśni, aby nie były one non stop spięte.

Po trzecie, odpoczynek

Również w pracy, co jakiś czas warto zrobić sobie krótką przerwę. W ten sposób rozprostować będzie można mięśnie i stawy, co zapobiegnie ich zastaniu. Oczywiście nawet przed komputerem wykonać można kilka prostych ćwiczeń, które rozgrzeją między innymi mięśnie szyi. Dzięki temu będą one ciągle elastyczne i nie pojawią się reakcje bólowe, które skutecznie uprzykrzają codzienne funkcjonowanie.