Zdrowy kręgosłup: ćwiczenia na ból kręgosłupa

20 sierpnia 2020, Author: Autor bloga

W obecnych czasach coraz więcej osób narzeka na problemy związane z bólem kręgosłupa. Okazuje się, że wciąż poświęcamy zbyt mało uwagi na niezwykle potrzebny każdemu ruch. Kiedyś dolegliwości, towarzyszące seniorom, teraz nawet osobom młodym. Prezentujemy więc zestaw ćwiczeń, mogący poprawić stan naszego zdrowia, zapobiegając niechcianym schorzeniom.

Zacznijmy od rozgrzewki

Wielu ludzi zapomina o tak ważnej czynności. Musimy przygotować ciało do intensywnego wysiłku. Pamiętajmy także, że żadne z prezentowanych ćwiczeń nie może sprawiać bólu. Wcześniej najlepiej skonsultować je ze specjalistą, który wyrazi zgodę na ich wykonanie. To szczególnie ważne przy zaawansowanych dolegliwościach. Teraz wystarczą już dobre chęci i odrobina miejsca w domu!

• Przeciąganie – powinniśmy położyć się na wznak, rozkładając szeroko w pełni wyprostowane nogi. Natomiast ręce w łokciach zarzucamy za głowę. Patrząc z góry sylwetka przypominać będzie literę „X”. Czas na delikatny wdech. Lewa dłoń i prawa stopa powinna zostać wyciągnięta jak najdalej. Wydech i powrót. Analogicznie postępujemy z prawą dłonią oraz lewą nogą. Powtórz 6-8 razy dla każdej strony.
  • Broda ustawiona między kolanami – pozycja na wznak, wdech, zgięte nogi umieszczone w górze, łapiemy się dłońmi centralnie pod kolanami. Dzięki temu możemy przyciągnąć nogi do głowy. Broda również powinna być umiejscowiona między kolanami. Wyprost i wydech. Powtórz 6-8 razy.

Koci grzbiet – ćwiczenie pierwsze

Jedno z najłatwiejszych do wykonania. Musimy znaleźć się w klęku podpartym. Teraz należy „wypchnąć” górny odcinek kręgosłupa w górę. Głowę trzeba schować między ramionami.  Powtórz 10-15 razy.

Ukłon japoński – ćwiczenie drugie

Pozycja ta nie jest skomplikowana a bardzo skuteczna oraz uśmierzająca ból. Wykorzystujemy siad klęczny podparty, gdzie kolana ustawione są na wysokości bioder. Nie zapominamy o złączonych piętach. Staramy się wyciągnąć ręce jak najdalej do przodu, wciągając przy tym brzuch. Wytrzymaj 10-15 sekund. Powtórz również 10-15 razy.

Balans – ćwiczenie trzecie

Naszą bazą staje się klęk podparty. Następnie powinniśmy wyciągnąć prawą rękę w przód a lewą nogę do tyłu. Kręgosłup wyprostowany. Nie należy wracać od razu do pozycji wyjściowej. Utrzymaj ją przez minimum 10 sekund. Przechodzimy na drugą stronę. Wykonaj 10-15 powtórzeń.

Przedstawione ćwiczenia są idealnym rozwiązaniem dla osób początkujących, które nie miały wcześniej za dużej styczności z aktywnością. Zainteresowanym bardziej zaawansowanymi technikami zapobiegania bólu pleców, zachęcamy do skorzystania z naszej terapii oraz poszerzania swojej wiedzy w tym temacie.